Dat is zo ongeveer de eerste vraag die ik stel aan klanten wanneer ik met hen aan een website ga werken. De reacties zijn wisselend: sommige ondernemers hebben heel helder wat ze willen neerzetten in de wereld en welke waarden daarbij belangrijk zijn voor hen. Anderen zijn in eerste instantie een tikje overdonderd. Omdat ik er goed in ben? Omdat ik het leuk vind om te doen? Omdat ik geld wil verdienen en ik denk dat hier een markt voor is?

Allemaal goede redenen – en het is dan interessant om te onderzoeken wat daaronder zit. Want waar je goed in bent, is vaak ook iets wat je belangrijk vindt. En wat je leuk vindt geeft je energie, daar zit zéker een waarde onder.

motivators

Waarden zijn belangrijke motivators; ze sturen onze keuzes. Wanneer je je bewust bent van jouw waarden, maak je bewustere keuzes. Als ondernemer is het belangrijk om jouw waarden te kennen, zodat je die kunt delen met jouw (potentiële) klanten. Klanten zijn steeds meer op zoek naar een beleving, in plaats van een ‘droge’ dienst. Wanneer voor jou én je klant ‘verbinding’ en ‘kwaliteit’ belangrijke waarden zijn, vind je elkaar tijdens jullie samenwerking al op een aantal belangrijke punten.

De waarden van Bron Q zijn Duurzaamheid (Aarde), Ritme (water), Delen (lucht) en Balans (vuur). Deze waarden staan aan de basis van de activiteiten en de jaarfeesten en zullen ook centraal staan in de plek die we gaan creëren.

en jij?

Hoe zit het met jouw waarden? Welke zijn voor jou belangrijk (of voorwaardelijk!) in jouw bedrijf? In het ondernemersweekend Bron & Bedrijf is dit één van de onderdelen waar we mee aan de slag gaan. Zodat jij beter kunt afstemmen op jouw klanten – en klanten direct begrijpen wat jij voor hen kunt betekenen. Je bent van harte welkom!